ח"כ כהנא: "להשאיר את הצבא מחוץ למחלוקת הפוליטית"

מהדורת הבוקר 1 Comment on ח"כ כהנא: "להשאיר את הצבא מחוץ למחלוקת הפוליטית"

ח"כ מתן כהנא במהדורת סוף השבוע: "אסור להפסיק להתנדב לשירות מילואים; אני מדבר עם חברי בחיל האוויר. היחס שלהם לדמוקרטיה זה כמו היחס שלנו ליהדות. צריך להבין מה עובר להם בראש"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי), שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת הבוקר-סוף השבוע (חמישיׂ) וקרא "להשאיר את הצבא מחוץ למחלוקת הפוליטית". לדבריו "אסור להפסיק להתנדב לשירות מילואים".

הוא התייחס גם לשביתת הרופאים והדגיש כי "הם אומרים שיעבדו בנוהל שבת, לא שלא יטפלו בחולים דחופים. הרופאים שבתו כבר על הרבה דברים היסטוריה של המדינה, זה לא דבר נדיר וגם כשיש שביתות הם ממשיכים להציל חיים".

כהנא הבהיר: "אני לגמרי חושב שצריך תיקון במערכת המשפט ולאזן בין הרשויות אבל צריך לעשות את זה בהסכמה. לאופוזיציה אין כוח מול הממשלה ולכן המחאה הגדולה. אבל היא צריכה להיות בגבולות החוק ובלי דברים הרסניים כמו פגיעה בצבא".

על אהוד ברק: "אני חושב שהוא אומר דברים חמורים שאסור לומר. כל קריאה להפסקת התנדבות היא חמורה".

כהנא שידר מסר פסימי ביחס למצב: "אחרי שאתמול אושר הנוסח הסופי בוועדת החוקה אני כבר לא רואה איך אפשר לתקן את זה. אנחנו קראנו להידברות מהתחלה. מבחינתנו מי שסגר את השיחות היה נתניהו במעשיו".

הוא השיב כיצד הוא רואה את תפקידו של היועץ המשפטי: "יועמ"ש צריך להיות איש חוק שמקדם את הדברים על פי חוק. גם בנושא יועצים משפטיים אני תומך ברפורמה משפטית משמעותית אבל צריך לעשות את הדברים האלה בהסכמה".

על המרד בצבא: "אני מדבר עם חברי בחיל האוויר. היחס שלהם לדמוקרטיה זה כמו היחס שלנו ליהדות. צריך להבין מה עובר להם בראש. מבחינתם זה כמו שתאסור עלינו ברית מילה". עם זאת, טען כהנא: "אני משוכנע שאם מחר יש אזעקת אמת הטייסים ירוצו לסייע. הם לא ישבו בבית".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    "היחס שלהם לדמוקרטיה זה כמו היחס שלנו ליהדות" נראה לי הגיוני שהוא יחשוב ככה בהתחשב ביחס שלו ליהדות.